«робота концертмейстера в класі вокалу» Спеціалізація «Фортепіано»



Скачати 52,22 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації29.03.2019
Розмір52,22 Kb.
ТипПротокол
  1   2   3
КВНЗ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКА АКАДЕМІЯ МУЗИКИ ім. М. ГЛІНКИ» ДОР»
Кафедра «Вокально-хорове мистецтво та музикознавство»

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ

для вивчення дисципліни
«РОБОТА КОНЦЕРТМЕЙСТЕРА В КЛАСІ ВОКАЛУ»
Спеціалізація «Фортепіано»

освітній ступінь магістр


Дніпро


2016

Навчально-методичні матеріали для вивчення дисципліни «Робота концертмейстера в класі вокалу» для студентів спеціальності 025 «Музичне мистецтво» спеціалізації «Академічний спів»



Укладач: старший викладач кафедри «Вокально-хорове мистецтво та музикознавство» Гопка О.В.
Навчально-методичні матеріали для вивчення дисципліни «Робота концертмейстера в класі вокалу» ухвалені на засіданні кафедри «Вокально-хорове мистецтво та музикознавство»
Протокол № 1 від «27» _серпня 2016 року

© Дніпропетровська академія музики ім. М. Глінки, 2016 рік

© Кафедра «Вокально-хорове мистецтво та музикознавство», 2016 рік
Концертмейстер з’являється невід’ємною частиною самого співака, тому що голос – ансамблевий інструмент. Інструментальний супровід допомагає відобразити всі відтінки та красу співацького тембру.

Для концертмейстера стають актуальними проблеми відповідності вимогам стилю, умінням використовувати палітру динамічних відтінків, тонкощі ансамблевої майстерності.

Робота концертмейстера в класі вокалу складається з багатьох аспектів:


  • розбір нотного тексту та ознайомлення зі всіма тонкощами музичного матеріалу;

  • моделювання майбутнього концертного виступу: уточнення прийомів, красок, інтонації;

  • ретельне опрацювання нотного матеріалу та ін..

Особливість вокальної літератури – наявність словесного тексту. В роботі над твором з’являються окремі фрази або слова більш значні, але, перш за все, треба з’ясувати його основне значення. Тому, концертмейстер повинен володіти різними формами праці з вокальним текстом – диференціація, узагальнення, фонетичні особливості.

Засвоєння дисципліни передбачає у студентів необхідних навичок для подальшого розвитку майстерності. Це – професійні навички виконання поліфонічної ткані, уміння читати з листа, вміння імітувати оркестрове звучання при виконанні оперних арій та партій, , уміння професійно підходити до складання репертуару.

Завдання викладача з фаху полягає в тому, щоб максимально сприяти розвитку музично-виконавських здібностей та формуванню професійної майстерності та артистизму майбутніх концертмейстерів. У своїй роботі викладач повинен системно впливати на формування культури почуттів студента, навичок логічного мислення, здатності системно працювати і творчо мислити, постійно удосконалюватись.

Студент повинен виробляти в собі вимогливість до виконання своїх обов’язків, навички самоконтролю щодо самостійної праці, привчати себе до щоденних занять та засвоїти режим праці, якому буде присвячена вся його подальша професійна діяльність.

Головною відмінною рисою концертмейстерської діяльності з’являється необхідність розвитку навичок та уміння слухати не лише себе, але й соліста. Саме у подвійній концентрації та активності слухової уваги прихована головна риса концертмейстерської діяльності. Під час акомпанементу слухова увага піаніста проходить ряд характерних етапів розвитку та формування:


  • перший етап пов’язаний з прослуховуванням та усвідомленням особистої партії, яку піаніст повинен повільно та впевнено виконувати;

  • другий – пов'язаний із сприйняттям партії вокаліста, яку піаніст також уважно вивчає;

  • третій – складний тим, що відбувається поступове злиття двох партій до ансамблю;

  • четвертий – заключний, коли у слуховій свідомості концертмейстера обидві партії єднаються єдиним звуковим потоком, в якому чується єдиний ансамбль.

Вокальні твори різних епох та стилів ретельно опрацьовуються під керівництвом викладача з фаху.

Під час навчання студент повинен засвоїти всі стилі вокального мистецтва, засвоїти основи вокальної технології.

Майбутній концертмейстер зобов’язаний добре читати з листа твори середньої складності та транспортувати в межах терції.

Студент магістр повинен проявити самостійність у виборі репертуару концертного виступу або підготовці до екзамену. В цей період виявляються їх потенційні можливості самостійної професійної роботи. Від них вимагається володіння всіма стилями, які вивчались попередньо.



  • арія композитора епохи бароко або класицизму;

  • арія західного композитора епохи романтизму;

  • арія сучасного композитора будь-якого періоду;

  • романс українського або російського композитора ХІХ ст..;

  • романс західного композитора ХІХ ст


Каталог: docs -> 2016
2016 -> Програма навчальної дисципліни історія педагогіки галузь знань 02 «Культура і мистецтво»
2016 -> Робоча програма навчальної дисципліни «Фах»
2016 -> Робоча програма навчальної дисципліни методологія наукових досліджень спеціальність 025 «Музичне мистецтво»
2016 -> Методичні рекомендації для поточного та підсумкового контролю знань з дисципліни «Методологія наукових досліджень»
2016 -> До участі у конференції запрошуються викладачі вітчизняних та зарубіжних вищих навчальних закладів, аспіранти та здобувачі, студенти
2016 -> Підготовка дитини до школи (рекомендації для батьків)
2016 -> Попередній звіт про реалізацію соціологічного дослідження
2016 -> Методичні рекомендації до написання та захисту магістерської роботи для студентів музичного факультету
2016 -> Робоча програма навчальної дисципліни музична педагогіка вищої школи спеціальність 025 «Музичне мистецтво»
2016 -> Навчальний посібник Лекції Дніпровськ 2016 ббк 74. 03я73 (075. 8)


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©pedagogi.org 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка