Ку «криворізький районний науково – методичний кабінет» криворізької районної ради дніпропетровської області формування основ креативності дітей старшого віку в музично – ігровій діяльності корж Галина Вікторівна



Скачати 455,27 Kb.
Сторінка1/6
Дата конвертації16.04.2019
Розмір455,27 Kb.
ТипПротокол
  1   2   3   4   5   6
КУ «КРИВОРІЗЬКИЙ РАЙОННИЙ НАУКОВО –

МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ»

КРИВОРІЗЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ФОРМУВАННЯ ОСНОВ КРЕАТИВНОСТІ

ДІТЕЙ СТАРШОГО ВІКУ

В МУЗИЧНО – ІГРОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

Корж Галина Вікторівна, музичний керівник Новопільського КЗ

ДНЗ «Снігуронька»

2015 рік
Рецензенти:

Тебеньова І.А. - методист РНМК

Шевченко Н.М. – вихователь - методист КЗ ДНЗ «Снігуронька»


Корж Г.В. музичний керівник Новопільського КЗ ДНЗ «Снігуронька»

Формування основ креативності дітей старшого віку в музично-ігровій діяльності – с. Новопілля, 2015., с - 54

У посібнику висвітлено використання музичних ігор та музичних інструментів для озвучення українських народних казок за методикою К.Орфа.

Рекомендовано для музичних керівників, вихователів ДНЗ, батьків.

Схвалено науково – методичною радою

районного науково – методичного кабінету

Протокол №____ від _____________2015



Зміст
Опис …………………………………………………. 4

Вступ …………………………………………………. 5

Основна частина……………………………………… 6

Заключна частина…………………………………….. 11

Висновки ……………………………………………… 12

Література …………………………………………….. 13

Додаток № 1 …………………………………………… 15

Додаток № 2 …………………………………………… 17

Додаток № 3(фото)……………………………………. 20

Додаток № 4 …………………………………………… 22

Звук прийде і казка оживе (практичний посібник)…. 41

«Кожен пізнає лише те,



що сам спробує зробити»

Й.Г.Пестолоцці.


Перед тим, як музика стала чистим мистецтвом і втілилася у талановитих творах класиків, вона багато століть була пов’язана з мовою і рухом. Яскравим прикладом цього є хороводи, які дійшли до нас з давніх часів.

З точки зору Карла Орфа методика навчання дітей музиці малоефективна і невиправдана, якщо в ній відсутня опора. Мова, рух і музика – це три засоби, нерозривний зв’язок яких є головним змістом орфовської музичної педагогіки. Для музичного виховання важливі мовні вправи, тому, що музичний слух розвивається у тісному зв’язку із слухом мовним. Мовний слух – одна із основ музичного слуху. По відношенню до музики мовні вправи означають перш за все ритмічне і темброво – звукове тренування

При виборі тексту я звертаюся до дитячого фольклору: казки, лічилки, дражнили, кричалки, примовки, заклички, приказки, імена, рими. Увага приділяється як на змістовну, так і на звуко - ритмічну сторону тексту.

Зберегти і розвинути цю єдність – одна з головних задач методики Орфа. З цією метою необхідно цілеспрямовано розвивати елементарні навики руху. Особлива увага приділяється ритмічним елементам, що в свою чергу сприяє розвитку музичних здібностей.

Різновид вправ дуже великий: від простого ритмічного погойдування з боку в бік до елементарних гімнастичних вправ, які сприяють формуванню осанки, пластичності руху, допомагають звільнити від напруги корпус тощо. На основі деяких вправ можна створити елементарні таночки.

І, нарешті, ми дійшли до музики. Тут виховання ведеться у трьох напрямках: слухання музики, спів і гра на музичних інструментах. Хочу зразу підкреслити, що в основу навчання закладена дитяча творчість. Якщо це гра на інструментах, то тут педагог навчає дітей користуватися інструментами, а далі процес навчання будується на імпровізації.

Діти повинні не тільки слухати музику і відтворювати написану кимсь музику, але і, в першу чергу, створювати і виконувати свою, дитячу, елементарну музику. Це потрібно для творчого самовираження дітей.

І на закінчення хочу відзначити, що шлях для творчого підходу до процесу навчання музиці залишає вибір методики самому педагогу.

       

Вступ
Креативність – характерна риса творчої особистості, що дає змогу генерувати оригінальні ідеї та обирати нешаблонні шляхи розв’язання проблеми. Якщо дітям цікаво бути на музичних заняттях, розвагах – вони відкривають свої серця.

Формування музичних здібностей дітей дошкільного віку, одне з важливих завдань всебічного розвитку сучасної дитини у музичному виховання. Сприйняття музики - складний процес, що вимагає від людини уваги, пам'яті, розвиненого мислення, різноманітних знань. Тому необхідно навчити дітей розумітися в особливостях музики, свідомо акцентувати їх увагу на засобах музичної виразності (темп, динаміка і т. д.), розрізняти музичні твори по жанру, характеру.

У педагогічній практиці з цією метою все частіше стали застосовувати озвучення музичними інструментами українських народних казок та музичні народні ігри, які, впливаючи на дитину комплексно, викликають у неї зорову, слухову і рухову активність, тим самим, розширюючи музичне сприйняття в цілому.

Музичне мистецтво надає безперечну дію на особу дитини вже в дошкільному віці. Для того, щоб вона виконувала свою соціальну функцію, необхідний розвиток музичного сприйняття, якому додається універсальна роль, оскільки воно пов'язане зі всіма видами музичної діяльності дітей.

Актуальність теми визначається необхідністю практичної розробки питань, пов'язаних з музичним вихованням дітей в певній системі, з урахуванням вікового аспекту і послідовності залучення дітей до цілісного і диференційованого сприйняття музики. Але для цього необхідно розробити поетапний шлях формування способів самостійних дій. Успішність реалізації цього завдання в значній мірі залежать від якості використовуючого матеріалу, що моделюють основні властивості музичних звуків.

Використання дітьми системи розроблених озвучених казок та народних ігор, характеризуються барвистістю і образністю матеріалу, зробить позитивний вплив як на розвиток сприйняття окремих властивостей музичних звуків, так і на цілісне сприйняття музичних творів. Ефективність дії озвучення казок залежить від їх структури, функцій і продуманої послідовності їх пред'явлення дітям.

Дослідження відомих учених, педагогів доводять можливість і необхідність формування у дитини пам'яті, мислення, уяви з дуже раннього віку.


Каталог: uploads -> editor -> 1480 -> 91464 -> sitepage 169 -> files
editor -> Суть процесу навчання
editor -> Аудіювання
files -> «Продуктивні технології навчальної діяльності» Опис інноваційної технології: «Сучасний урок як засіб підвищення якості освітнього процесу»
91464 -> Положення щодо впровадження інноваційних технологій в навчально виховний процес сучасної школи. Належна увага приділена, визначенню головних завдань, напрямків роботи
91464 -> Технології креативної освіти як складова створення інноваційного освітнього простору розвитку особистості


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6


База даних захищена авторським правом ©pedagogi.org 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка